Sabtu, 8 Januari 2011

Home » » aku terlalu rindukan sahabat yang setia

aku terlalu rindukan sahabat yang setia

Engkau tidak akan dapati sesuatu kaum yang beriman kepada Allah dan hari akhirat, saling berkasih-mesra diantara mereka dengan orang-orang yang menentang (perintah) Allah dan RasulNya, sekalipun orang-orang yang menentang itu ialah bapa-bapa mereka, atau anak-anak mereka, atau saudara-saudara mereka, ataupun keluarga mereka. Mereka (yang setia) itu, Allah telah menetapkan iman dalam hati mereka, dan telah menguatkan mereka dengan semangat pertolongan daripadaNya; dan Dia akan memasukkan mereka ke dalam Syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka tetap kekal di dalamnya. Allah reda akan mereka dan mereka reda (serta bersyukur) akan nikmat pemberianNya. Merekalah itulah penyokong-penyokong (ugama) Allah. Ketahuilah! Sesungguhnya penyokong-penyokong (ugama) Allah itu ialah orang-orang yang berjaya.(surah al mujadilat ayat 22)
aku mencintai sahabat dengan sepenuh segenap jiwaku , 
sahabat yang baik adalah yang seiring dengan ku ,
menjaga nama baik ku ketika aku hidup ataupun jua selepas mati,
aku sentiasa meng hulurkan tangan kepada sahabat untuk berkenalan 
kerana aku akan merasa senang , 
semakin ramai sahabat , 
aku semakin percaya diri 
dan aku juga selalu berharap akan mendapat sahabat yang tidak luntur dalam suka atau duka 
saling percaya dan mempercayai ,
saling berpegangi kepada aturan agama,
dan jika aku dapat , nescaya aku akan setia padanya
ya allah ..pertemukanlah aku dengan sahabat yang saling kasih mengasihi kerana keagungan dan kebesaran mu ya allah ....
amin ya allah ..amin ya rabbal alamin ...

Related Posts by Categories



0 ulasan: