Jumaat, 7 Mei 2010

Home » » bakar lebih kalori dengan ketawa

bakar lebih kalori dengan ketawa

sukar untuk menurunkan berat badan ..??pernahkah kita mendengar dengan tertawa , ianya mampu dapat membantu mengurangkan berat badan kita?ini adalah merupakan satu lagi cara yang amat mudah untuk diamalkan dan dijadikan sebagai tambahan kepada amalan diet.
menurut sebuah kajian yang diterbitkan didalam buku international journal of obesity,dengan ketawa terbahak bahak ,ianya dapat membantu membakar lebih banyak kalori,didalam kajian yang dijalankan tersebut,seramai kira kira 45 orang telah dihidangkan dengan menonton filem komedi selama 90 minit.dan kemudiannya,kadar denyutan nadi dan nilai kalori yang terbakar diukur untuk melihat perkembangannya.
ternyata,tertawa terbahak bahak meningkatkan kadar denyutan nadi dan nilai kalori yang terbakar sehingga mencapai 20% jika dibandingkan dengan kumpulan lain yang menonton dengan tenang,.jadi ,nikmatilah hidup anda dan ketawa lah sepuas puasnya,tidak perlu ketawa terbahak bahak berterus terusan,cukuplah sekadar selama 15 minit sehari untuk membakar sekurang kurangnya 50 kalori.

Related Posts by Categories



1 ulasan:

Nava Kishnan berkata... [Reply to comment]

Laughter is also the best medicine and therapy for being happy in life. I do this all the time until cannot stop laughing for a long time.